środa, 19 grudnia 2012

Tort - AUTO

Jak widać wielbicieli straży pożarnej jest więcej ;-) tym razem na wzór innego autka - zabawki zrobiłam torcik straży pożarnej.

Tort - mała straż

Pieczemy 3 ciemne biszkopty w tortownicy o średnicy ok 26 cm.

Przepis na 1 biszkopt kakaowy:
  • Garnek nr 1.  Ubijamy mikserem 2 białka + szczypta soli  na sztywną pianę.
  • Garnuszek nr 2 - 0,5 litrowy.Tu miksujemy 2 żółtka1/3 szklanki cukru kryształ2 łyżki wody  i 1 łyżeczka octu
  • Wszystko z garnuszka nr 2 wlewamy do Garnka nr 1 i dodajemy jeszcze 0,5 szklanki mąki tortowej, 2 łyżeczki kakao i 1 łyżeczkę proszku do pieczenia
  • Miksujemy wszystko na najmniejszych obrotach i wlewamy do tortownicy
  • Pieczemy w temperaturze 175 stopni

Krem śmietankowy:
Ubijamy mikserem śmietanę 30 % (2 x 200 ml) dodajemy cukier puder do smaku -1 lub 2 łyżeczki                  
i na koniec 1 opakowanie serka mascarpone 250g.

Każdy biszkopt trochę nasączamy (ja akurat miałam wiśnie w kompocie i właśnie tym wiśniowym kompotem polewałam) 
Biszkopty posmarowane są niewielką ilością konfitury wiśniowej, potem posmarowane kremem śmietankowym i poukładane wiśnie.



Jeśli mamy już przełożony tort, to odcinamy 2 takie same - małe części po bokach.

odcięte boki


UWAGA! Zabieramy 1 górną małą część biszkoptu (możemy ją zjeść ;-)) 
a resztę łączymy i kładziemy na wierzch tortu:


...i oczywiście smarujemy pozostałym kremem śmietankowym.

Wierzch tortu dekorujemy ubitą śmietaną 30% (2 x 200 ml) z dodatkiem cukru pudru i 2 x śmiatan-fix

Tort - mała straż

Tort robiłam na wzór autka - zabawki... ;-)





ŻYCZĘ SMACZNEGO ! ;-)

10 komentarzy:

  1. Śliczny! Uczta dla oka i podniebienia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dziękuję;-) fajnie że się podoba;-)starałam się ;-)

      Usuń
  2. Potwierdzam fanów straży jest więcej :) jestem jednym z nich hihi, torcik zajadałam ze smakiem,był pyszniutki tylko żal było zjadać Kacperkowego ulubieńca :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To cieszę się że torcikowa straż smakowała;-)) będzie na pewno jeszcze nie jedna okazja do smakowania torcików ;-) a Kacperek chętnie się dzieli;-))

      Usuń
    2. Super autko!A czym jest barwiona czerwona część?

      Usuń
    3. Bitą smietanę zabarwiłam barwnikiem spożywczym w żelu-bo wystarcza niewielka ilość i nie rozrzedza śmietany;-)barwnik jest włoskiej firmy Modecor, zakupionym w sklepie sweet decor, Ewentualnie barwnik spożywczy renomowanej, amerykańskiej marki Wilton zakupiony w sklepie Aledobre.pl
      Polecam obydwa;-)

      Usuń
  3. a skąd te czarne szyby w Autku? jak to zrobiłaś proszę powiedz pozdrawaiam Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czarne szyby - to utarta na drobnej tarce gorzka czekolada ;-) na autku posmarowanym już śmietaną przyłożyłam, a w zasadzie przykleiły się karteczki-tak żeby zostawić w środku prostokąt i nożem nabierałam czekoladę i obsypywałam. Potem tylko zabrałam karteczki i został prawie idealny prostokąt ;-) POZDRAWIAM ;-)

      Usuń
  4. Proszę o odpowiedź ewentualnie na e-mail

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczny torcik , na pewno przepyszny, pozdrawiam☺

    OdpowiedzUsuń